Szeretettel köszöntelek a SkyMédia Magyarország közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SkyMédia Magyarország vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SkyMédia Magyarország közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SkyMédia Magyarország vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SkyMédia Magyarország közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SkyMédia Magyarország vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a SkyMédia Magyarország közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
SkyMédia Magyarország vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kósa Lajos és öt képviselőtársa a fővárosi tömegközlekedés támogatást nyesné meg ötmilliárd forinttal, és a pénzt a vidéki városoknak adnák. Múlt héten kezdődött a kemény lobbiharc a közlekedési pénzekért, amiben a főváros is küzd a támogatásokért. Eközben jövőre az ideinél 15 százalékkal kevesebbet szán erre a célra a kormány.
Szinte még meg sem száradt a tinta a 2012. évi költségvetési törvényjavaslaton, amelyet a kormány pénteken délután nyújtott be a parlamenthez, máris beérkezett az első módosító indítvány, a múlt héten elindult lobbiharc folytatásaként, aminek keretében vidéki városok szeretnének Budapest kárára plusz állami támogatást szerezni.
Hétfőn délelőtt befolyásos fideszes képviselők, köztük Kósa Lajossal (a Fidesz alelnöke Debrecen polgármestere) nyitották a sort a 2012-es költségvetéshez beadott módosító indítványukkal. Kósa mellett Borkai Zsolt győri, Cser-Palkovics András székesfehérvári, Szalay Ferenc szolnoki, Székyné Sztrémi Melinda salgótarjáni és Habis László egri polgármester jegyzi a szóban forgó dokumentumot, amelyben 5 milliárd forint átcsoportosításra tesznek javaslatot. Ezt a pénzt a fővárosi tömegközlekedés támogatására a kormány által szabott 32 milliárd forintos keretből csípnék le, amely így 27 milliárdra apadna, és a vidéki városoknak, településeknek adnák oda, az ottani tömegközlekedés támogatására.
Az indoklásuk így szól: "a központi költségvetésből az önkormányzatok számára helyi közlekedéshez biztosított támogatás jelenleg aránytalanul nagy mértékben támogatja a Főváros helyi közlekedését, és indokolatlanul szorítja háttérbe a vidéki városok helyi közlekedését. A főváros helyi közlekedése az országos személyszállítási teljesítmények kb. 70 százalékát képviseli, azonban a főváros jelenlegi támogatása a teljes támogatás közel 92 százaléka. A helyi közlekedés támogatására vonatkozó szabályok módosításának célja ez az aránytalanság kiigazítása."
Múlt héten indult a harc
Az indítványt jegyző polgármesterek azonban nem most indították harcukat a közlekedési pénzekért, múlt hét csütörtökön egy olyan törvényjavaslatot adtak be a parlamenthez, amelyben az utazási kedvezményekről szóló törvényt szeretnék módosítani. Az lényegében a mostani, költségvetési törvényjavaslathoz csatolt módosító indítvány másik lába.
A múlt heti törvényjavaslatukban megnevezik azt, hogy a vidéki városokban használt nyugdíjas- és diákbérletekhez adott állami támogatást pontosan mennyivel emelnék, most pedig ennek költségvetési hatását tükrözi a mai módosító javaslatuk. A módosítással a költségvetés továbbra is a kormány által javasolt 93 milliárd forintot fordítaná fogyasztói árkiegészítésre (vagyis az utazási kedvezmények után a közlekedési cégeknek adott állami forrásra), csak annak elosztása változna meg a főváros és a vidéki városok között.
A fővárosnak is van javaslata
Eközben a főváros ellentámadást indított. A Budapesti Közlekedési Központ, épp a hat polgármester akciójára válaszul honlapján megjelentetett egy közleményt, amelyben a vidéki közlekedési cégek által követelt árkiegészítéshez hasonló mértékű emelését szorgalmaznak.
A közlekedési támogatásról kirobban harcról, más témák mellett, a hét második felében Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István budapesti főpolgármestere is egyeztetni fog.
A vidék és a főváros közötti ellentétet élezi, hogy a jövő évre a kormány által a költségvetésbe beállított 93 milliárd forintos keretösszeg az idei 109 milliárdos előirányzatot jócskán alulmúlja. Vagyis az utazási kedvezményekre a kormány 15 százalékkal kevesebbet szán jövőre.
(forrás: origo.hu)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Megváltoztatja a kormány a nyugdíjemelés módját
Béreket fagyaszt be, támogatásokat szűkít a 2012-es költségvetéssel a kormány
Eddig nem ismert adóemeléseket is hoz a 2012-es költségvetés
Eltűnt közel 400 milliárd forint a tavalyi GDP-ből